برترین وبلاگ ها

معرفی برترین وبلاگ ها

برترین وبلاگ ها

معرفی برترین وبلاگ ها

بررسی انواع کم شنوایی از جمله وزوزگوش و استفاده از سمعک را در این مقاله به طور مفصل توضیح می دهیم

  • ۰
  • ۰

پویایی صوت موسیقی
میزان شدت صدا در موسیقی، پویا است و پویایی صوت موسیقی نام دارد. شدت کلینیک سمعک تهران صفیر صدا به دامنه ی نوسانی یستگی دارد که آن را پدید می آورد. هر قدر سیم گیتار شدیدتر نواخته شود (هر چه از وضع تعادلش دورتر کشیده شود)، صدای پدید آمده قوی تر خواهد بود. هنگامی کهخ سازها قوی تر یا ملایم تر نواخته شوند یا تعداد سازهای همنواز تغییر کند، تغییری پویا پدید خواهد آمد؛ چنین تغییری ممکن است تدریجی نیا ناگهانی صورت گیرد.
تمبر یا رنگ صوت
حتی هنگامی که ترومپ و فلوت، نت واحد را با شدت یکسان بنوازند، نیز صدایشان را از یکدیگر تشخیص می دهیم. کیفیتی که صدای آن ها را از هم متمایز می کند، تمبر نامیده می شود. رنگ صورتی با واژه هایی همچون روشن، تیره، درخشان، نرم و غنی توصیف می شود. تمبر صدا در فصل های پیش شرح داده شد.
اصول کلی سازمانبندی ادراکی موسیقی
در این مبحث به بررسی ارتباط میان درک موسیقی و آنچه در دنیای واقعی اتفاق می افتد، پرداخته می شود. درک موسیقی محدوده ی وسیعی از پدیده های درکی را در بر می گیرد(مانند درک زیر وبمی، دیرش و بلندی) که در طی این پدیده ها ویژگی های سطح پایین (آکوستیکی) استخراج شده و براساس آن ویژگی های سطح بالا ایجاد می شود. عوامل موثر دیگر بر درک موسیقی، شامل فرهنگ، تاثیر رشدی و دست برتری است.
تفکیک و ترکیب ادراکی اجزا طیفی
ارتباط بین اجزا طیفی باعث می شود اجزا طیفی را با هم ترکیب کرده و به صورت یک تصویر صوتی واحد درک کنیم یا اجزای طیفی را تفکیک کرده و چند تصویر صوتی را شکل دهیم. اجزای طیفی یا براساس ارتباط بسامدی (هارمونیک) یا براساس ارتباط زمانی با هم ارتباط دارند. تون ها توسط ابزارهایی مانند ویولن، ترومپت، و گیتار ایجاد می شوند و دارای بخش هایی هستند به صورت هارمونیک و یا نزدیک به هارمونیک باقی می مانند.
مهم ترین ارتباط زمانی در اجزای طیفی، همزمانی شروع اصوات است. وقتی یک جز از تون مرکب قبل از دیگری آغاز شود، از لحاظ درکی از بقیه ی تون ها تفکیک می شود. فاصله ی 500 ـ 300 میلی ثانیه میان شروع اصوات باعث مجزا شنیده شدن اصوات می شود. ارتباطات زمانی نقش مهمی در ادراک تفکیک و ترکیب اصوات دارند.

منبع:

https://tehransafir.com

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی