برترین وبلاگ ها

معرفی برترین وبلاگ ها

برترین وبلاگ ها

معرفی برترین وبلاگ ها

بررسی انواع کم شنوایی از جمله وزوزگوش و استفاده از سمعک را در این مقاله به طور مفصل توضیح می دهیم

  • ۰
  • ۰

اسکالا وستیبولی و اسکالا تیمپانی،هر دو با پری لنف- مایعی که دارای غلظت پایینی از یون پتاسیم و غلظت بالایی از یون سدیم است ، پر می شود. این مایع از لحاظ ترکیبات یونی شبیه مایع مغزی نخاعی (CSF) می باشد. در پایه حلزون گوش، دریچه بیضی و گرد، روزنه هایی از گوش میانی به دهلیز حلزون گوش ، به ترتیب فراهم می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت های متخصصان مراجعه کنید. سکوی استخوان رکابی به شدت در دریچه بیضی بوسیله لیگامنت حلقوی نگهداری می شود. دریچه گرد بوسیله غشایی نسبتاً نازک و نیمه تراوای دریچه گرد، شبه می شود. نزدیک به پایه اسکالاتیمپانی، مجرای حلزونی، اکالاتیمپانی را به فضای CFS در جمجمه متصل می کند. اسکالاهای تیمپانی و ویستبولی با یکدیگر در راس بخش حلزونی، از طریق هلیکوترما، در ارتباط هستند .

اسکالامدیا یک فضای مثلثی شکل است که بین اسکالا ویستبولی و اسکال تیمپانی قرار گرفته است. اضلاع آن، غشای رایسنر (Reissnere’s m)، غشای قاعده ای (basilar m) و خط عروقی (stria vascularis) می باشند .

حدود و مرز مجرای حلزونی یا فضای آندولفنی دارای پوشش اپیتلیومی در سطح فوقانی غشای قاعده ای ، سطح فوقانی، لیمبوس مارپیچی (spiral limbus) ، لایه تحتانی غشای رایسنر و سطح داخلی خط عروقی می باشد. فضای آندولتفی بوسیله آندولنف پر می شود که مایعی است که دارای غلظت پایین یون سدیم و غلظت بالای یون پتاسیم بوده و آنرا شبیه به غلظت یونی در مایع بین سلولی می کند.

  • مجرای حلزونی:

مجرای حلزونی به دور مادیولوی از پایه به سمت راس حلزون پیچ می خورد. یک نمای شعاعی از اولین پیچ مجرای حلزونی به صورت دیاگرام نشان داده شده است . تمام سلول هایی که مرز آندولنفی را تشکیل می دهند، از لایه سلولی جنینی بنام نورواکتودرم مشتق شده و در انتهای راسی خود بوسیله اتصالات محکم (tight.j) متصل شده اند (یعنی زنولااوکلودنس، zonulea occludens).

اتصالات محکم از انتقال یون های بین مایعات مختلف موجود در حلزون گوش جلوگیری می کند. مرز فوقانی فضای اندولنفی بوسیله غشای ریسنر تشکیل می شود. این غشاء از دو لایه سلول های سنگفرشی (یعنی مسطح) تشکیل شده است. سلول های لایه تحتانی بوسیله اتصالات محکم متصل شده اند.

بیشتر مطالعه کنید

  • ۰۰/۰۵/۳۱
  • متخصص شنوایی سنجی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی