برترین وبلاگ ها

معرفی برترین وبلاگ ها

برترین وبلاگ ها

معرفی برترین وبلاگ ها

بررسی انواع کم شنوایی از جمله وزوزگوش و استفاده از سمعک را در این مقاله به طور مفصل توضیح می دهیم

  • ۰
  • ۰

آیا همه سمعک ها به یک شکل کار می کنند؟
سمعک ها بسته به الکترونیک مورد استفاده متفاوت عمل می کنند. دو نوع اصلی الکترونیک آنالوگ و دیجیتال است.

کمکهای آنالوگ امواج صوتی را به سیگنالهای الکتریکی تبدیل می کنند که تقویت می شوند. سمعک های آنالوگ / قابل تنظیم بصورت سفارشی ساخته می شوند تا نیازهای هر کاربر را برآورده کنند. کمک توسط سازنده با توجه به مشخصات توصیه شده توسط شنوایی سنج شما برنامه ریزی شده است. سمعک های آنالوگ / قابل برنامه ریزی بیش از یک برنامه یا تنظیم دارند. متخصص شنوایی سنجی می تواند کمکها را با استفاده از رایانه برنامه ریزی کند و شما می توانید برنامه را برای محیطهای مختلف شنیدن - از یک اتاق کوچک و ساکت و آرام به یک رستوران شلوغ به مکانهای بزرگ و باز ، مانند تئاتر یا استادیوم تغییر دهید. مدارهای آنالوگ / قابل برنامه ریزی را می توان در انواع سمعک ها استفاده کرد. کمکهای آنالوگ معمولاً هزینه کمتری نسبت به کمکهای دیجیتالی دارند.

کمکهای دیجیتالی قبل از تقویت امواج صوتی ، مانند کد دودویی رایانه ، به کدهای عددی تبدیل می شوند. از آنجا که این کد شامل اطلاعات مربوط به میزان صدا یا بلندی صدا نیز می باشد ، این کمک می تواند به طور ویژه برنامه ریزی شود تا برخی از فرکانسها را بیش از سایر موارد تقویت کند. مدارهای دیجیتال به یک شنوایی شناس انعطاف بیشتری در تنظیم کمک به نیازهای کاربر و به برخی از محیط های گوش دادن می دهد.در سایت سمعک اطلاعات بیشتری به دست می اورید این کمک ها همچنین می توانند به گونه ای برنامه ریزی شوند که بر روی صداهایی که از یک جهت خاص می آیند تمرکز کنند. مدار دیجیتال در انواع سمعک ها قابل استفاده است.

کدام سمعک برای من بهتر کار می کند؟
سمعک که بهترین عملکرد را برای شما خواهد داشت به نوع و شدت کاهش شنوایی شما بستگی دارد. اگر در هر دو گوش شما کم شنوایی وجود دارد ، به طور کلی دو سمعک توصیه می شود زیرا دو سمعک سیگنال طبیعی تری به مغز ارائه می دهند. شنیدن گوش در هر دو گوش به شما کمک می کند گفتار را بفهمید و از کجا صدا می آید.

شما و شنوایی شناس خود باید سمعک متناسب با نیازها و سبک زندگی خود انتخاب کنید. قیمت نیز از اهمیت اساسی برخوردار است زیرا سمعک از صدها تا چند هزار دلار متغیر است. مشابه سایر خرید تجهیزات ، سبک و ویژگی های آن بر هزینه تأثیر می گذارد. با این حال ، برای تعیین بهترین سمعک از قیمت خود به تنهایی استفاده نکنید. صرف گران بودن یک سمعک از دیگری لزوماً به این معنی نیست که بهتر با نیازهای شما مطابقت دارد.

سمعک شنوایی طبیعی شما را بازیابی نمی کند. با این حال ، با کمک سمعک ، آگاهی شما از اصوات و منابع آنها افزایش می یابد. شما می خواهید سمعک خود را به طور مرتب استفاده کنید ، بنابراین یکی از آنها را برای استفاده راحت و آسان انتخاب کنید. سایر ویژگی هایی که باید در نظر گرفته شود شامل قطعات یا خدمات تحت پوشش گارانتی ، برنامه و هزینه های برآورد شده برای نگهداری و تعمیر ، گزینه ها و فرصت های بروزرسانی و شهرت شرکت سمعک برای کیفیت و خدمات به مشتری است.

منابع

  • ۰۰/۰۲/۲۰
  • متخصص شنوایی سنجی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی