برترین وبلاگ ها

معرفی برترین وبلاگ ها

برترین وبلاگ ها

معرفی برترین وبلاگ ها

بررسی انواع کم شنوایی از جمله وزوزگوش و استفاده از سمعک را در این مقاله به طور مفصل توضیح می دهیم

  • ۰
  • ۰

گزارش شخصی ناتوانی و نقص
تعجب آور نیست که افرادی که خودشان استفاده از وسایل کمک شنوایی را پیگیری می کنند خرید سمعک زیمنس نسبت به کسانی که این کار را نمی کنند به احتمال زیادنسبت به ناتوانی شنوایی خود آگاهی بیشتری دارند.
به علاوه ، افرادی که با گزارش اولیه ناتوانی شنوایی و نقص شنوایی خود اقدام می کنند، بیشتر گویی گزارش می کنند که از وسایل کمک شنوایی کمک می خواهند. 
یک راه برد برای تعیین کاندیداتوری سمعک می تواندتهیه پرسش نامه باشد که نقص یا ناتوانی را هنگامی که بدون کمک سمعک هستند ارزیابی کند.
به طور مشابه فهرست امتیازهای نقص شنوایی بدون کمک سمعک در افراد سالخورده ای که نقص شنوایی آنها ارزیابی شده است ، هم بستگی احتمالی با کاهش نقص را نشان می دهد که این دومورد می تواند درکمک به تصمیم گیری بیمار برای این که آیا کمک نیاز است یا نه ؟ استفاده می شود .
گزارش شخصی نقص و ناتوانی کم ، احتمالاً این را نشان می دهد که فرد می خواهد ناتوانی و نقص خود انکار کند تا این که قبول کندکه مشکلی وجود دارد .
اگر بین ناتوانی که در پرسشنامه اشاره شده و درجه کم شنوایی تون خالص عدم تناسب آشکاری وجود دارد . پرسیدن سوالات بیشتر از بیمار ممکن است اطلاعاتی را فراهم کند که کمک می کند به تعیین کردن تناسب تنظیم سمعک .
موقعیت های توصیف شده در بعضی از موردهای پرسشنامه ممکن است نکات اولیه ی مفیدی را برای بحث فراهم کند.
مخصوصاً زمانی که پاسخ بیمار به یک سوال خاص به شدت با پایه ی کم شنوایی اندازه گیری شده ی قابل انتظار متفاوت است .
شنوایی محیطی ، نیازها و توقعات :
در بعضی موقعیت ها سمعک فواید بیشتری را نسبت به موقعیت های دیگر فراهم می کند. (مثلاً گوش دادن به صدای آرام فردی در محیطی ساکت نسبت به گوش دادن به صدای بلند فردی در محیطی پرسرو صدا و با  باز آوای بالا).
درک دلیل این موضوع آسان است . شکل 1 . 8 اسپکتورام گفتار کلمات طولانی در سطح های بالای 55 dbspl در محیط ساکت را نشان می دهد . همچنین آستانه های شنوایی طبیعی و آستانه های مربوط به فردی با کم شنوایی که تدریجاً از 30 dbHL در فرکانس  25 OHZتا 50 dbHL در فرکانس 8 KHZ افزایش پیدا می کند را نشان می دهد . واضح است که بسیاری از سیگنال های گفتاری در زیر آستانه های فرد دارای کم شنوایی می افتد.

منبع:

https://tehransafir.com/%d8%b3%d9%85%d8%b9%da%a9-%d8%b2%db%8c%d9%85%d9%86%d8%b3-%d8%b3%db%8c%da%af%d9%86%db%8c%d8%a7-

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی