برترین وبلاگ ها

معرفی برترین وبلاگ ها

برترین وبلاگ ها

معرفی برترین وبلاگ ها

بررسی انواع کم شنوایی از جمله وزوزگوش و استفاده از سمعک را در این مقاله به طور مفصل توضیح می دهیم

  • ۰
  • ۰

 سمعک های کراس استریو(کریس-کراس)
ملاحظات پایه ای
چه نوع آرایشی آن (سمعک کراس) را قادر وبسایت می سازد که فیدبک را کاهش دهد(همچون سمعک کراس)،و همچنین قادر باشد که اطلاعات رسیده به طرف دیگر سر را دریافت نماید(همچون سمعک بای کراس)؟
پاسخ در شکل16.5نشان داده شده است وآن سمعک کراس استریو می باشد. این چیدمان را به عنوان دو سمعک کراس مجزا می توان متصور شد.میکروفون سمت چپ، رسیور سمت راست را تغذیه می کند وبالعکس میکروفون سمت راست، رسیور سمت چپ را تغذیه می کند.مشکل اصلی همه ی سمعک های کراسی که تاکنون بحث شد آن است که ارتباط الکتریکی بین سمعک ها الزامی و ضروری است.در سمعک کراس استریو، نیازمند بیش از دو ارتباط است: هر سمعک مجبور است که ارتباطی برای سیگنال ورودی و خروجی داشته باشد.

  نمودار بلوکی یک سمعک کراس استریو
وقتی که فرد برای اولین بار از سمعک کراس استریو استفاده می کند،یک دنیای شنیداری گیج کننده ای را برای فرد بوجود خواهد آورد.بخش های فرکانس بالای صداهای سمت چپ فرد، از سمت راست ظاهر می شوند و می آیند وبالعکس.بیماران بطور واضح به این وضعیت بعد از گذشت مدتی سازگار می شوند.بخش های فرکانس پایین صداها، به دو گوش دارای زمان بین گوشی طبیعی و اختلاف شدت طبیعی می رسد، چون از طریق  قالب غیر انسدادی یا  شل گوش بطور مستقیم به کانال گوش وارد می شود. خوشبختانه این اجزای فرکانس پایین،درک جهت یابی در سطح افقی را تقویت خواهند کرد.
کاندیداتوری سمعک های کراس استریو
اگر بیماران یک افت شدید فرکانس بالا و شنوایی نزدیک به سطح طبیعی فرکانس پایین در هردو گوش داشته باشد، می توانند از فیتینگ سمعک کراس استریو سود ببرند.تنها مزیت سمعک کراس استریو نسبت به دو سمعک مجزا آن است که سمعک های کراس استریو با احتمال کمتری از نوسان فیدبک رنج می برند.این مزیت باعث می شود که برتری غالبی نسبت به معایب آن یعنی نامرسوم بودن وجنبه های زیباشناختی که باید دو تا کابل بین دو گوش ارتباط برقرار کند،داشته باشد.برنامه پیشرفته پردازش سیگنال برای کاستن از نوسان فیدبک،بدون شک باعث می شود که استفاده از سمعک های کراس استریو نسبت به زمان کنونی،کمتر شود.

منبع:

https://tehransafir.com/%d8%b3%d9%85%d8%b9%da%a9-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d8%aa%d9%88%d9%86/

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی