برترین وبلاگ ها

معرفی برترین وبلاگ ها

برترین وبلاگ ها

معرفی برترین وبلاگ ها

بررسی انواع کم شنوایی از جمله وزوزگوش و استفاده از سمعک را در این مقاله به طور مفصل توضیح می دهیم

  • ۰
  • ۰

تغییرات آستانه ی دائمی :
PTS ها وقتی اتفاق می افتند که TTS کاملاً بازسازی نشده باشد اطلاعات بیشتر برای دو مواجهه شدید نشان داده شده است).بخاطر اینکه بازسازی یک تغییر آستانه همیشه،در حدود یک هفته کامل می شود،PTS می تواند بعنوان هر تغییری در حساسیت شنوایی بعد از مواجهه با صدا تعریف شود که برای مدت بیش از 4 هفته ثابت می ماند. (Quaranta, Portalini & Henderson, 1998) برخلاف TTSها،PTS بیشتر در ناحیه فرکانس KHz 6-3 بدون هیچ ارتباطی با محتوای فرکانس مواجهه دیده می شوند.(Clark & Bohne, 1999)  هرچند که مقدار PTSبا افزایش زمان مواجهه رشد می کند،اما افزایش ATS ایجاد شده بعد از اولین روز مشاهده نمی شود.یعنی اینکه ATS اندازه گیری شده،یک روز بعد از مواجهه ی پیوسته با صدا به نظر می آید که باعث ایجاد یک حد بالاتری روی PTS می گردد که می تواند حاصل مواجهه حتی بعد از سالها باشد.

مطالعات مواجهه با صدای شغلی (حفره ای) :
بدیهی است که مستقیم ترین راه برای تعیین اثرات خطرناک سروصدا بر روی مردم مطالعه افرادی است که زیاد در معرض صدا قرار گرفته اند.اما ملاحظات اخلاقی،انواع مطالعات تجربی که می تواند روی نمونه های انسانی صورت بگیرد را محدود کرده است.ما به راحتی نمی توانیم نمونه های انسانی را در معرض سروصدا قرار دهیم که می تواند هر خطری برای ایجاد یک کاهش شنوایی دائمی به همراه داشته باشد.بنابراین چگونه ما اطلاعاتی در مورد واکنش های انسانی به مواجهه ی اضافی با صدا بدست می آوریم؟ یک راه مطالعه شنوایی گروهی از افرادی است که در کارخانجات پرسروصدا کار می کنند و استفاده از این داده ها برای ارزیابی ریسک NIHL دائمی می باشد.مثال هایی از مطالعات جامع منتشر شده از افرادی که در معرض سروصدا قرار گرفتند شامل مثال هایی توسط Lempert(Lempert&Hendeson,1973), Taylor(Taylor,pearson,Mair&burns,1965), Paschier Vermeer(1968)  و Burns & Robinson(1970) می باشد. اولین نکته ای که شما در رابطه با این منابع توجه خواهید کرد این است که همگی بیش از سه دهه ی پیش منتشر شده اند. هدف از مقررات فدرال سروصدا در محل کار که توسط ایالات متحده و کشورهای توسعه یافته در اواخر دهه ی 1970 و اوایل دهه 1980 اجرا شد،حفاظت از کارگران در برابر صداهای شغلی خطرناک بود.این قانون با کاهش مواجهه با صدا انجام شده است و از کارگران خواسته می شود که پوشش های شنوایی خود را هنگامیکه صدا قابل کاهش یا حذف نیست بپوشند.(مثلاً سازمان بهداشت و سلامت شغلی 1983) اجرای موفق این مقررات به لحاظ تئوری،تماس اضافی برای همه کارگران را از بین برده و از هرگونه مطالعه ی علمی بیشتر در مورد روابط واکنشی بین سروصدای شغلی و کاهش شنوایی ناشی از سروصدا،جلوگیری کرده است.

منبع:

https://tehransafir.com/

نظرات (۱)

  • نمایندگی آسیاتک در شیراز
  • مطلب مفیدی بود ممنونم از نویسنده

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی