برترین وبلاگ ها

معرفی برترین وبلاگ ها

برترین وبلاگ ها

معرفی برترین وبلاگ ها

بررسی انواع کم شنوایی از جمله وزوزگوش و استفاده از سمعک را در این مقاله به طور مفصل توضیح می دهیم

  • ۰
  • ۰

  آداپترهای لوله
چندین نوع از آداپترها جهت اتصال به لوله در دسترس هستند.به اینجا را کلیک کنید عنوان مثال،آداپتورهای برای زنان و مردان که در اندازه های مینیاتوری و بزرگ در   دسترس هستند ،میتوانند با قالب های رسیور استفاده شوند.این آداپترها این امکان را فراهم می آورد که شلنگ به صورت دکمه ایی به قالب بچسبد.
به علاوه میتوان آرنجهای از جنس ونیل سخت و زوایای راست یا تدریجی را  سفارش داد که برای تغییرات راحت تر تیوب به سوراخی در لوسایت  قالب چسبیده میشود.یا میتوان از آرنج با سوراخ بسته شده دائمی و از جنس پلاستیک سخت  استفاده کرد که یک تاثیر آکوستیکی مشابه با تاثیر هرن ایجاد میکند که   در بخش بعد توضیح داده خواهد شد.
چسباندن لوله
در کل، چسباندن لوله به سوراخ قالب کار ساده ایی است که وقتی از قالب های لوسایت سخت استفاده میشود ،انجام میگیرد .برای قالب های پلی ونیل و سایر قالب های سخت،باید از چسب لوله sheer(خالص)استفاده کرد.راه حل دیگر استفاده ازlock  tube و tube lock pulse و سایر سیستم های نگهداری لوله است که جدیدا معرفی شده اند.
این سیستم ها از یک رینگ برنجی که با طلای 14 عیار پوشیده شده است و شامل یک فلنژ کوچک است استفاده میکنند که همیشه توسط لابراتور قالب فراهم شده و چسبانده میشود.با استفاده از این سیستم لوله هرگز گم نمیشود یا بیرون نمی آید.
این سیستم در دو اندازه،استاندارد و دوجداره در دسترس است و به یک وسیله خاص برای قرار دادن و برداشتن tube lock نیاز است.
Tube lock میتواند با هریک از اندازه های لوله استفاده شود و برای موادی که چسب به آسانی به آنها نمیچسبد استفاده شود.به تازگی چندین تن از سازندگانن قالب ها یک tube lock  خاص به نام EZ tube را معرفی کرده اند که برای قالب های نرم و برای بیمارانی با کم شنوایی شدید تا عمیق طراحی شده اند.
این لوله یک دهانک دائمی نصب شده در مجرای صوتی قالب است.ادیولوژیست میتواند تیوب قدیمی را از دهانک برداشته و آن را با تیوب جدید جایگزین نماید.مورد دیگر آداپتر با جریان مداوم است (continuous flow adapter یا CFA )است که با جزئیات بیشتر در بخش بعدی توضیح داده خواهد شد.
طول لوله
بیاد دارید که ANSI s3022-2003(ANSI2003) ایجاب میکرد که سمعک های پشت گوشی باید با استفاده از 25mm از تیوب no.13 که به کوپلر HA-2 متصل شده است از لحاظ الکتروآکوستیکی آنالیز شود.در واقع،تغییر طول تیوب به علت وابستگی به ابعاد آناتومیکی سر فاکتور محدودی است.


قطر لوله
ANSI s3.22-2003 (ansi,2003) ملزم میکند که سمعک پشت گوشی از نظر الکتروآکوستیکی با استفاده از 25mm از لوله no.13 که دارای قطر داخلی 1.93mm است آنالیز گردد.استفاده از لوله ایی با قطر بیشتر ،بهره را بین فرکانس های1000  و 2000hz افزایش خواهد اد.استفاده از لوله با قطر باریکتر بهره را در فرکانس های پایینتر افزایش و در فرکانس های بالاتر،کاهش خواهد داد.جدول2-2 تاثیر تغییر قطر لوله را بر 4 ناحیه منحنی پاسخ فرکانسی بصورت خلاصه بیان میکند.
منبع :

https://tehransafir.com/%d8%b3%d9%85%d8%b9%da%a9-%d8%a7%d8%aa%db%8c%da%a9%d9%86/

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی