برترین وبلاگ ها

معرفی برترین وبلاگ ها

برترین وبلاگ ها

معرفی برترین وبلاگ ها

بررسی انواع کم شنوایی از جمله وزوزگوش و استفاده از سمعک را در این مقاله به طور مفصل توضیح می دهیم

  • ۰
  • ۰

برای غربالگری اولیه شنوایی نوزادان انجام آزمون OAE توصیه می شود.

در مواردی که مشکوک به کم شنوایی قیمت سمعک در نوزاد هستیم و یا کودک رشد گفتاری و زبانی و شنوایی طبیعی ندارد (مانند نروپاتی شنوایی،اتیسم،اختلالات یادگیری و...) از آزمون های OAE، ABR و ASSR همراه با ادیومتری رفتاری برای ارزیابی شنوایی، سلامت عصب شنوایی و میزان کم شنوایی احتمالی استفاده می شود. 

به طور کلی برای ارزیابی گوش میانی و پرده گوش نوزادان (در نوزادانی که مشکوک به عفونت های گوش و درد گوش هستند) از تمپانومتری و رفلکس (tymp,acoustic reflex) استفاده می شود.

در مواردی که کم شنوایی نوزاد تایید شد، برای تجویز سمعک ارجاع داده می شود. برای انجام آزمون های فوق، نوزاد باید خواب باشد.

پرده گوش چیست و چگونه ما می شنویم؟
پرده گوش همچنین پرده صماخ نامیده می شود این پرده شامل یک پوسته نازک در ساختار گوش می باشد که بین گوش خارجی و میانی قرار دارد. گوش انسان به سه بخش بیرونی , میانی و داخلی تقسیم می شود امواج صوتی وارد گوش خارجی شده و به پرده گوش ضربه می زنند و موجب ارتعاش آن می شوند. پشت پرده گوش 3 استخوان کوچک وجود دارد که با پرده گوش در تماس هستند
 استخوان ها پس از رسیدن اصوات به آنها مرتعش شده و باعت می شود که این ارتعاش به حلزون گوش داخلی منتقل شود. سپس ارتعاشات در حلزون تفسیر شده و بعد به صورت پیام های عصبی تبدیل شده  و این پیام ها به مغز رفته و سبب می شوند ما بشنویم.
 
پرده گوش پاره شده چیست و چه مشکلاتی را ایجاد می کند؟
اگر به هر دلیلی پرده گوش دچار پارگی شود به آن پرده پاره شده می 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی