برترین وبلاگ ها

معرفی برترین وبلاگ ها

برترین وبلاگ ها

معرفی برترین وبلاگ ها

بررسی انواع کم شنوایی از جمله وزوزگوش و استفاده از سمعک را در این مقاله به طور مفصل توضیح می دهیم

  • ۰
  • ۰

استراتژی هایی برای مانیتورینگ پتانسیل برانگیخته شنوایی حین عمل:

حفاظت شنوایی:مهم ترین کاربرد مانیتورینگ پتانسیل برانگیخته شنوایی حین عمل در حفاظت شنوایی است. اگر یک تومور کوچک بریده شود،(<2 cm in diameter) اغلب ممکن است مانیتورینگEcog-CAP،AN-CAP،ABR در طرف جراحی شده امکان دارد.چنین عملی برای تومورهای برداشته شده درCAP، راههای میکرو واسکولار اعصاب مغزی 7 و 8 و9 و قسمت های عصب دهلیزی قابل انجام است.هر چه اندازه تومور افزایش یابد،احتمال قرارگیری الکترود برای ثبتAN-CAPکاهش می یابد.در چنین مواردی،Ecog-CAP وABR درطرف جراحی شده باید به موازاتABR در طرف سالم مانیتورینگ شود.

تغییراتAN-CAP را درطول برداشتن شوانومای دهلیزی1.9cm ردیک مرد33 ساله نشان می دهد.PTAقبل از عمل26dBHL وSDS او90درصدبود.تغییراتی در موج در طول برداشتن تومور وجود داشت سمعک اماAN-CAP وجود داشت(کمتراز دامنه اصلی).PTAقبل ازعمل47dBHLوSDS او 70 درصد بود.

بیمار2: مردی 39ساله، با شوانومای دهلیزی2cm در سمت راست، سرگیجه و احساس پری و وزوز در طرف راست اما باPTA و بازشناسی کلمات وABR نرمال.حفاظت شنوایی یک اولویت مهم بود.

EchocG،AN-CAP وABR به طور همزمان مانیتورینگ شدند و در شکل های16.9A و 16.9B نشان داده شده.تومور و عصب در معرض بدترشدن تماس های مختلف قرار گرفتند.در بعضی موارد، ثبت EchocG،AN-CAPذخیره شده قبل از معدل گیری مناسب ABR(شکل16.9A). تغییرات کوچک درAN-CAP در طول سوراخ کردن کانال به جراحی که قبل از پیشروی عمل را برای مدت کافی به منظور پاسخ های احیایی عقب انداخته بود، گزارش شد.اولین تغییر مهم در پاسخ هنگامی اتفاق افتاد که عصب دهلیزی برای برداشتن تومور تقسیم شد(شکل16.9B و موج های AN-CAP؛ انتقال بین موج های اول و دوم از بالا). در ادامه برداشتن تومورABRبدترشد اما در طول تمام شدن عمل بهتر شد.نتایج شنوایی قبل و بعد از عمل در  شنوایی نرمال در4KHz مانند بازشناسی کلمه حفظ شد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی