برترین وبلاگ ها

معرفی برترین وبلاگ ها

برترین وبلاگ ها

معرفی برترین وبلاگ ها

بررسی انواع کم شنوایی از جمله وزوزگوش و استفاده از سمعک را در این مقاله به طور مفصل توضیح می دهیم

  • ۰
  • ۰

سمعک چیست؟

برای ثبت های افتراقی ، که در اغلب کاربردهای AEP استفاده میشوند ، تفاوت های موجود در امپدانس های الکترودهای داخلی (interelectrod)  با حذف نویزهای مشترک می توانند کارامد باشد (آن را کاهش دهد) (پاین را نگاه کنید) . سه الکترود برای هر کانال ثبت در هنگام استفاده از bioamplifier های متفاوت استفاده میشود . این سه فاز به عنوان noninverting سمعک (غیرمعکوس) و inverting(معکوس) و فاز عادی (مشترک) نامیده میشوند . فاز غیرمعکوس گاهی اوقات فاز مثبت یا فاز فعال هم نامیده میشود . فاز معکوس اغلب فاز منفی یا فاز رفرنس(مرجع) نامیده میشود . و فاز مشترک هم گاهی اوقات زمین نامیده میشود . در یک آمپلی فایر تفاضلی ، ولتاژ به وسیله ی فاز غیرمعکوس دیده میشود و فاز معکوس مرتبط با زمین است ، در حقیقت اصطلاح دیگر برای ولتاژ ، اختلاف پتانسیل است ، به ما گفته شده است که ولتاژ فاز اول باید نسبت به ولتاژ فاز دوم بیان شود . برای تقویت تفاضلی (افتراقی) ، ولتاژکانال مشترک معکوس از ولتاژ کانال مشترک غیرمعکوس کم می شود . در واقع ، این کم کردن (یا اختلاف ولتاژ) پایه ای برای اصطلاح "اختلاف پتانسیل " است .

در جریان این کم کردن (تفریق) ولتاژ ، باقی مانده تقویت است . تقویت تفاضلی بطور قابل توجهی نویزی که در فاز معکوس وفاز غیرمعکوس مشترک است را کاهش می دهد . این نویز ، درحقیقت ، نویز حالت مشترک  (common mode noise) نامیده می شود . چرا این مفید است ؟

اجازه دهید فرض کنیم که ما درحال ثبت در یک اتاق با مقدار زیادی نویز Hz60 هستیم (برای مثال نویز یک لامپ) .

این Hz60 نویز خطی اغلب هم اندازه و هم فاز با فازهای معکوس وغیرمعکوس است . این ولتاژ که "مشترک" است ، قبل از تقویت از هر دوی این فازها "کم" خواهد شد . common mode rejection ratio (CMRR) یک ارزش است که به ما می گوید که چگونه فعالیت "حالت مشترک" حذف شده است . به ما اجازه دهید که بگوییم ما یک bioamplifier gain (Vout/Vin) در حد 1000000 داریم . اگر ما 5µv را به فاز غیرمعکوس اختصاص دهیم وبه فاز معکوس کمتر اختصاص دهیم (یا یر عکس) ، ما اساسا تقویت تفاضلی را حذف کردیم و یک bioamplifier به پایان رسیده (single-ended) یا تک قطبی ایجاد کرده ایم ، که خروجی 5v (یا5000000µv  ) خواهد بود . حال اگر ما 5µv را به فازهای معکوس وغیر معکوس در یک تقویت تفاضلی اعمال کنیم ، در طول فرایند تفریق استفاده شده در تقویت تفاضلی ، ولتاژ خروجی بسیار کوچکتر است . اجازه دهید بگوییم 50µv.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی