برترین وبلاگ ها

معرفی برترین وبلاگ ها

برترین وبلاگ ها

معرفی برترین وبلاگ ها

بررسی انواع کم شنوایی از جمله وزوزگوش و استفاده از سمعک را در این مقاله به طور مفصل توضیح می دهیم

  • ۰
  • ۰

دقت زمانی 0.4ms برای ثبت ABR کافی نیست (زیرا امکان تامین آن اندازه از دقت مورد نیاز برای محاسبه نهفتگی ABR را فراهم نمی آورد) دو برابر کردن تعداد نقاط داده ها (یعنی 512) باعث می شود که فاصله زمان بین نقاط نصف شود 

 رنج قیمت سمعک زیمنس

 Autism

گزارش تحقیق= بررسی AMLR (و ABR) روی 8 بیمار با اوتیسم کودکی (Infantile) با میانگین سنی 23 سال انجام شد. یافته ها با نتایج بدست آمده از یک گروه 8 نفره دیگر با مشکلات زبانی Receptive (درکی) با میانگین سنی 16 ساله و یک گروه کنترل مورد قیمت سمعک زیمنس مقایسه قرار گرفت. یافته های AMLR (نهفتگی و دامنه Pa) در سه گروه تقریباً مشابه بوده است.

رنج قیمت سمعک یونیترون

اسکیزوفرنی (Schizophrenia)

تعداد مطالعات مربوط به (AMLR) P50 در اسکیزوفرنی، بیشتر از سایر جمعیت های بالینی بوده است. خلاصه تعدادی از این مطالعات در جدول 6-11 آمده استقیمت سمعک یونیترون در بسیاری از این گزارش ها به پاسخ P300 هم اشاره شده است. از یافته ناهنجار در اسکیزوفرنی، فقدان سرکوب (Suppression) P50 در حالت ارائه سیگنال جفتی (زنجیره سیگنال ها) است.

» انواع نمایندگی سمعک زیمنس

تحریک گوش راست در مقابل تحریک گوش چپ

در حالت تک گوشی، مولفه های Na و Pa بطور مشابه توسط گوش راست و گوش چپ برانگیخته می شوند. (در هر دو حالت، استفاده از الکترود معکوس روی گوش نمایندگی سمعک زیمنس همانسو به تحریک یا استفاده از الکترود غیر جمجمه ای) بدین معنی که، هنگام ثبت AMLR، اگر الکترود غیرمعکوس را در جایگاه های مختلف روی جمجمه قرار دهیم

 آشنایی با خرید سمعک

زمینه

عقب ماندگی ذهنی در مورد 000، 780 کودک سن مدرسه یافت شد. در اشخاصی با عقب‌ماندگی ذهنی، عملکرد عقلانی کلی به طور قابل توجهی زیر میزان متوسط است. عقب‌ماندگی ذهنی خرید سمعک محدوده‌ای از ملایم (هوش 55 تا 69) تا عمیق (هوش 24 یا کمتر) Wechsler IQ Sc ore)) را شامل می شود.

 سمعک گوش چیست؟

تابع شدت – نهفتگی عمیق تر نسبت به حالت طبیعی ویژگی آسیب شنوایی حسی است. یک ویژگی اصلی این الگو که به طور مکرر توصیف شده است عبارت است از :

حداقل افزایش زمان نهفتگی موج V در سطوح شدتی تحریکی سمعک گوش بالا علرغم وجود کاهش حسی متوسط تا شدید. در واقع زمان نهفتگی موج I-V در کاهش حسی نسبتا ثابت است، به طوری که  تغییر کم زمان نهفتگی با کاهش شنوایی ناشی از تغییرات در زمان نهفتگی موج V نیست ، بلکه با طولانی شدن زمان نهفتگی موج I (EcochG AP ) مرتبط است.

 انواع رنج قیمت سمعک در کلینیک شنوایی سنجی

از هم گسیختگی زنجیره استخوانچه‌ای:

علت‌های متفاوتی برای از هم گسیختگی یا قطع زنجیره استخوانچه‌ای وجود دارند. در این مورد ضربه به سر می‌تواند یک علت باشد. ضربه به سر استخوانچه‌های کوچک را از جای خود خارج می‌کند (معمولاً در محل اتصال بین استخوانچه سندانی و رکابی) اگرچه مناطق دیگر قیمت سمعک (Crura) یا شاخه استخوانچه‌ رکابی ) می‌توانند همچنین آسیب ببیند.

 معرفی نمایندگی سمعک اتیکن

عفونت‌های ویروسی:

زمینه :

بیماری‌های ویروسی درگیر کننده سیستم عصبی متنوع هستند و شامل Herpes zoster (سندوم Ramsay-Hunt)، آنسفالیت Herpessimplex، سیتومگالوویروس مادرزادی،

 از کجا سمعک خوب را بخریم؟

مداخله الکتریکی ممکن است به میزان زیادی غیر قابل پیش بینی و همچنین فرار یا گریزان باشد. یعنی در یک جلسه آزمایش ممکن است مقدار زیادی مداخله الکتریکی وجود داشته باشد که ثبت پتانسیل برانگیخته شنوایی را غیر ممکن می سازد ولی در زمان دیگری در همان مکان نویز الکتریکی وجود ندارد. آرتی فکت الکتریکی جدی ممکن است در یک کانال الکترود وجود داشته باشد. ( در این حالت در کانال دیگر به طور همزمان نویز الکتریکی وجود ندارد. ) و سپس به طور غیر قابل توجیهی مشکل آرتی فکت ممکن است در کانال دیگر ظاهر شود. اگرچه این ویژگی بسیار مایوس کننده نویز الکتریکی است ، پیشنهاد می کند که یک راه حل احتمالی برای این مشکل " منتظر ماندن برای وقوع طوفان " است. ( Wait out the storm ).

انواع سمعک داخل گوش

تابع شدت – نهفتگی موج V : کاهش شنوایی انتقالی در مقابل حسی:

یافته مشخص در کاهش شنوایی انتقالی وجود تاخیر در زمان نهفتگی موج I و تغییر افقی در زمان نهفتگی موج V مطابق با میزان فاصله هوایی- استخوانی است. یعنی تابع شدت- نهفتگی شکل طبیعی دارد اما آن به سمت چپ بر روی نمودار توسط میزان کاهش شنوایی انتقالی سمعک داخل گوش جا به جا شده است. نویسندگانی در سال 1988 متوسط تفاوت در تابع شدت – نهفتگی را ( یعنی میزان تغییر افقی ) برای شنوندگان طبیعی و بیماران مبتلا به کاهش شنوایی انتقالی محاسبه کردند. سپس آنها منحنی های شدت- نهفتگی مشتق شده را توسط تعیین تفاوت زمان نهفتگی موج V برای هر 10 دسی بل افزایش در سطح شدت تخمین زدند. این نویسنده ها به سه نتیجه اصلی دست یافتند.

 انواع سمعک دیجیتال

تاثیر نرخ، بر مبنای این تئوری، با افزایش تعداد سیناپس‌های تجمعی خواهد بود (از موج I تا موج V). پس چرا، دامنه کمتر از زمان نهفتگی تاثیر می‌پذیرد؟ Pratt و همکارانش تلاش کرده‌اند، که این افتراق را توجیه کنند، و تئوری خود را اینگونه بیان کرده‌اند که تطابق ممکن است برای همة نرون‌ها، یک شکل نباشد. این امر به غیر همزمانی پاسخ و زمان نهفتگی طولانی شده، بر می‌گردد. تجمع زمانی (Temporal Summation)، برای حفظ دامنه، کافی خواهد ماند. نقش نرون‌های شنوایی واگرا و همگرا، از نرون‌های ردة پایین‌تر یا ردة بالاتر نیز مورد اشاره قرار گرفته است.

 سمعک چیست؟

هنگام ثبت ABR و حتی با فرض cross-over اگر الکترود روی گوش آزمایشی باشد (گوش total) موج I در گوش غیرآزمایشی ثبت نخواهد شد. در صورت برخورداری از سیستم دو کاناله و وجود الکترود روی گوش غیرآزمایشی این احتمال می رود اگر چه با 30 دسی بل شدت موثر، بعید به نظر می رسد.

نکته برجسته این است که یک ABR خوب با امواج واضح و زمانهای نهفتگی طبیعی در اثر cross over بدست نخواهد آمد. و آنچه که نهایتا مشاهده خواهد شد، امواجی با سمعک زمان نهفتگی که دستخوش تاخیر شده و البته توام با حذف موج I البته در بزرگسالان خواهد بود.

انواع قیمت سمعک ارزان

. مثلا کسی ممکن است در مورد نیاز به هر دو تست OAE و CM در مجموعه آزمونها، تردید ایجاد کند زیرا که این هر دو ابزار ارزیابی الکتروفیزیولوژیک سلولهای مویی خارجی هستند. حداقل دو دلیل وجود دارد که این هر دوتست مکمل یکدیگرند.

منبع:  

https://tajvezsamak.blogsazan.com/

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی