برترین وبلاگ ها

معرفی برترین وبلاگ ها

برترین وبلاگ ها

معرفی برترین وبلاگ ها

بررسی انواع کم شنوایی از جمله وزوزگوش و استفاده از سمعک را در این مقاله به طور مفصل توضیح می دهیم

  • ۰
  • ۰

چون خروجی، شامل اجزای فرکانسی است که در سیگنال ورودی نیست، این اجزاء اضافی، تولیدات اعوجاج نامیده می شوند.

زمانیکه ورودی، یک موج سینوسی است، تولیدات اعوجاج، در فرکانس های هارمونیک قیمت سمعک تهران صفیر (مضارب صحیح) فرکانس ورودی رخ می دهند، این فرآیند، اعوجاج هارمونیک نامیده می شود.

لیست قیمت سمعک استارکی

ثابت زمانی تراکم:

سیستم تراکمی در سمعک، ثابت زمانی دارد که بر طبق زیر تعریف می شود:

زمان حمله_  ورودی سیگنال تون خالص  زمانی که بطور ناگهانی از 55 به 90dBSPL تغییر می کند،زمان حمله،زمان مورد نیاز برای خروجی است تا به 35dBSPL از وضعیت ثابت برای ورودی 90 برسد(موسسه استاندارد ملی آمریکا،2003).زمان حمله گاهی اوقات زمان دستگاه برای رسیدن برای رسیدن به خروجی یا ورودی تراکم را بررسی می نماید،بهر حال در AGCi با نقطه زانویی پایین،امکان ندارد که سمعک به تراکم خروجی در همه ی موقعیت های شنیداری دست یابد.

لیست قیمت سمعک فوناک

طی این آزمون بیمار باید دریک اتاقک اکوستیک با حداقل عوامل ( بینایی و شنیداری ) حواس پرت کن قرار بگیرد .سطح ارائه ی مواد گفتاری باید از طریق یک میکروفن کالیبره کننده که در مرکز سر بیمار قرار می گیرد کنترل شود .

مواد آزمون می تواند در مورد بزرگسالان ارزیابی درک گفتار شامل بررسی   توانایی فرد برای فهمیدن واج ها و کلمات تک سیلابی و ارزیابی توانایی فرد برای دریافت کلمات در قالب یک جمله می باشد .

آشنایی با رنج قیمت سمعک

ماهیت منحصر به فرد تحریکات الکتریکی منجر به ایجاد پیامد های

درکی خاصی در شنوایی الکتریکی می شود .

 

لیست قیمت سمعک های جدید

برای اجتناب از تداخل میدان الکتریکی الکترودها با یکدیگر به هنگام تحریک هم زمان که می تواند موجب آمیخته شدن اطلاعات طیفی باندهای مختلف شود مدولاسیون دامنه با سیگنال ناقل پالس فرکانس بالا ( بالاتر از 800 Hz ) روی هر باندی انجام می شود .

به بیان دیگر در هر لحظه از زمان فقط یک الکترود تحریک می شود .

نمایندگی سمعک یونیترون هوشمند

در انسان و اکثر مهره‌داران، با اینکه ساکول صرفاً دارای عملکرد تعادلی و نه شنوایی است، باز هم همچنان نسبت به تحریک اکوستیک حساس است.

نمایندگی سمعک فوناک هوشمند

VEMP به صورت یک پاسخ دو فاری (مثبت و منفی) در حوزه نهفتگی 10 to 25 ms است. نمونه‌ای از یک شکل موج VEMP در یک فرد جوان در شکل 6-15 آمده است. 

- محرک انحرافی: صدایی است که از بعضی جهات (مثل فرکانس،  شدت، طول مدت، الگو زمانی یا طیفی) با محرک استاندارد فرق دارد.

- غیرقرینگی شروع محرک (SOA): زمان یا فاصله زمان بین دو محرک همسایه (با نسبت تکرار محرک نسبت عکس دارد).

معرفی قیمت سمعک

گزارش تحقیق: ارتباط پاسخ P300 شنیداری  و نحوه عملکرد فرد در یک آزمون عملکردی پیوسته (Continuous Performance Test= CPT) مورد بررسی قرار گرفت. در CPT مراقبت یا توجه پایدار فرد حین انجام یک وظیفه شنیداری، بصورت کمی بیان می شود. در واقع ارتباط بین یافته های  P300 بینایی و نحوه عملکرد CPT بینایی بارها مورد بررسی قرار گرفته است. در این بررسی افراد همگی جوان، راست دست و با شنوایی نرمال بوده اند. افرادی که دارای اختلال نقص توجه احتمالی یا سایر بیماری های نوروفیزیولوژیک بوده اند از تحقیق کنار گذاشته شده اند. با  تون برست های دو طرفه 250Hz (نادر) و تون برست های 1000 , 1500 , 2000Hz (تکراری) که با ISI تصادفی 1,2,4 sec ارائه می شده اند، به ثبت P300 پرداختند.

انواع سمعک

برتری طرفی (Handedness)

گزارش تحقیق: احتمال تاثیر برتری طرفی بر پاسخ P300 و N1 و P2 و N2 از مجموعه ALR مورد بررسی قرار گرفت. افراد مورد بررسی 20 مرد چپ دست و 20 مرد راست دست بودند. اگر چه هیچگونه تاثیری ناشی از برتری طرفی بر روی دامنه N1 مشاهده نشد، اما نهفتگی N1 برای چپ دست ها کوتاهتر از راست دست ها بوده است (مخصوصا با استفاده از الکترودهای جانبی). دامنه P2 در چپ دست ها کوچکتر از راست دست ها بود. در حالی که نهفتگی P2 ارتباطی با برتری طرفی نداشته است. برتری طرفی فاکتور تعیین کننده ای برای دامنه N2 محسوب نمی گردد، اما با آرامش الکترود قدامی، نهفتگی N2 چپ دست ها کوتاهتر از راست دست ها است. در مورد تاثیر برتری طرفی بر پاسخ P300 نیز یافته های مشابهی بدست آمده است.

 

منبع:

https://dr-samak.blogsky.com/

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی