برترین وبلاگ ها

معرفی برترین وبلاگ ها

برترین وبلاگ ها

معرفی برترین وبلاگ ها

بررسی انواع کم شنوایی از جمله وزوزگوش و استفاده از سمعک را در این مقاله به طور مفصل توضیح می دهیم

  • ۰
  • ۰

عنونی که به هر سطح داده ایم حاکی از آن است که تغییر جهت های روان شناختی معنی داری که در هر سطح رخ می دهد. مثال :در سطح 5 (کنترل بین فردی ) فرد سعی دارد با خود و دیگران به گونه ای رفتار کند که نیاز های روان شناختی اش سمعک ناشنوایان ارضا شود.این موضوع به طور اجتناب ناپذیری ایجادکننده ی تعارض های بین فردی است .

این سطح فرد کاملاً با ایگوی خود هماننند سازی کرده و نمی تواند خودش را چیزی بیش از آن تلقی کند.بنابراین به خاطر این شخص احساس امنیت کند و هویت خود را حفظ نماید ،ایگو به طور فزاینده ای تدافعی می شود و خود را بزرگ جلوه می دهند.اگر این کار فرد را ارضا نکند اضطراب افزایش می یابد در نتیجه ی او به سطح 6(سطح جبران مفرط)تنزل می کند که در آن جا همان طور که فرد در راستای خواسته های ایگوی خود به پیش می رود رفتار مخرب تر و پرخاشگرانه تر می شود اضطراب افزایش می یابد و فرد به طور فزاینده ای از هم گسیخته شده و بدون توجه به تاثیری که بر اطرافیان خود می گذارد اصرار بر ارضای نیاز هایش دارد.

یکی از اساسی ترین روش های درک و فهم سطوح میزان توانایی و ظرفیت ما برای حضور در زمان حال است . هرچه در امتدادسطوح  به طرف پایین حرکت کنیم معنایش این است که با ایگوی خود و الگوهای محدود کننده و منفی آن یکی شده ایم . در این حالت شخصیت ما بیشتر دفاعی ،انفعالی و غیر ارادی می شود و در نتیجه آزادی و خود آگاهی حقیقی کمتری خواهیم داشت.توام با پایین رفتن در سطوح ما در دام های جبری مخرب که در نهایت خود ویگرانگر هسند گرفتار می شوم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی