برترین وبلاگ ها

معرفی برترین وبلاگ ها

برترین وبلاگ ها

معرفی برترین وبلاگ ها

بررسی انواع کم شنوایی از جمله وزوزگوش و استفاده از سمعک را در این مقاله به طور مفصل توضیح می دهیم

  • ۰
  • ۰

برای تعیین ترکیب طیفی AER، صحیح ترین روش آنالیز طیفی پاسخ است، که مثلا با تکنیک FFT بر روی شکل موج معدل گیری شده انجام می شود. در این روش آنالیز محتوای فرکانسی شکل موج با ابزاری که بدین منظور طراحی شده (spectrum analyzer) صورت می پذیرد. در بعضی از دستگاه های موجود AER، نرم  افزاری  برای آنالیز طیفی، تعبیه گردیده است. 
ویژگیهای طیفی AER را می توان بدون بهره مندی از دستگاه یا مهارت ویژه ای تنها با مشاهده و محاسبه از نزدیک تغییرات شکل موج در طول زمان انجام داد. مثلا یک شکل موج تیپیک ABR را که با یک تنظیم فیلتر نسبتا عریض به دست آمده است (30 تا 3000 هرتز) در نظر بگیرید. امواج اصلی (I, II, III, V, VI) با فواصل یک میلی ثانیه ای ظاهر می شوند. 

بنابراین انرژی ABR در منطقه 1000 هرتز واقع شده است (هزار موج در یک ثانیه یا 1 ). به نظر می رسد این امواج تیزتر که بیشتر نیز روی می دهند، بر روی امواج کندتری سوار می شود که یک دوره از آنها (سیکل) در یک دوره زمانی 10 میلی ثانیه ای رخ می دهد. رخدادی که هر 10 میلی ثانیه  رخ می دهد، فرکانس 100 هرتز دارد. (100 سیکل در ثانیه). آنالیز طیفی ABR نیز انرژی غالبی را در این منطقه فرکانسی نشان می دهد. 
اجزای AMLR با فواصل 25 میلی ثانیه رخ می دهند و لذا رویدادی که هر 25 میلی ثانیه رخ می دهد، 40 بار در ثانیه تکرار خواهد شد، و فرکانس آن 40 هرتز خواهد بود. 
ALR و P300 فرکانسهای پایین تری دارند، به عنوان یک قانون و قاعده سمعک ضد آب کلی موثرترین و مناسب ترین فیلتراسیون در هر کدام از پاسخ های AER، آن است که منطقه فرکانسی پاسخ را نگاه دارد و سایر مناطق فرکانسی را حذف کند. 
تنظیم فیلتراسیون به صورت میان گذر (50 تا 1/0 هرتز) برای ABR کاملا نامناسب خواهد بود زیرا قسمت اعظم پاسخها از دست خواهد رفت اما همین تنظیم برای پاسخهای ALR کاملا مناسب خواهد بود. پراهمیت
در نقطه مقابل فیلتراسیون 3000-30 هرتز برای ABR مناسب است زیرا فرکانس های طیف را عبور می دهد، اما فرکانسهای EEG و آرتیفکت های احتمالی با فرکانس های بالاتر (بالای 3000 هرتز) را حذف می کند. لیکن همین تنظیم فیلتراسیون برای ALR، نامناسب بهترین برند سمعک است زیرا اساسا طیف پاسخ ALR خارج از این منطقه میان گذر است، (زیر 30 هرتز) و لذا پاسخ ها قبل از اینکه به فرآیند معدل گیری برسند، دفع خواهند شد. 

تاثیر فیلترینگ بر AERs: 
هدف فیلترینگ کاهش دامنه نویز الکتریکی ناخواسته، افت شنوایی بدون تاثیر بر پاسخ است. این پدیده در مهارتهای کلینیکی، کمتر رخ می دهد. مشکل، بیشتر در زمینه فیلتراسیون زیاد است، و نه در زمینه فیلتراسیون اندک. شاید دلیل تمایل به فیلتراسیون زیاد، ایجاد احساس امنیت کاری در اندازه گیری AER است. 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی