برترین وبلاگ ها

معرفی برترین وبلاگ ها

برترین وبلاگ ها

معرفی برترین وبلاگ ها

بررسی انواع کم شنوایی از جمله وزوزگوش و استفاده از سمعک را در این مقاله به طور مفصل توضیح می دهیم

  • ۰
  • ۰

عروض  (Prosody)

در فصل های ابتدایی گفته شد که کلمات عملکردی مثل that قیمت سمعک باعث کاهش هزینه پردازش میشوند. اطلاعات زیر گروهی و اطلاعات با بایاس محتوا نیز میتوانند کمک نمایند تا تجزیه گر از garden path ها اجتناب نماید. مطلب دیگری که میتواند کمک نماید ، prosody ی بیان میباشد. Prosody آهنگ و زیر و بمی یک جمله میباشد. مرزبندیهای زیر وبمی بوسیله حرکات pitch (افت یا خیز و یا ترکیبی از هر دو) ، نوسانات در دیوریشن و مکث ها تعیین میشود.

سهم prosody در تجزیه (parsing) برای بسیاری از ابهامات شرح داده شده در این فصل بررسی شده است. در این بخش ما فقط دو مثال را مورد بحث قرار میدهیم. جمله با ابهام بهترین نوع سمعک کلی ذیل را در نظر بگیرید:

                                  

بسته به اینکه سه اسم خاص چطور گروه بندی شوند، جمله دارای معانی متفاوتی میباشد. اگر یک محدودیت زیر و بمی بعد از sue وجود داشته باشد یک فرد دعوت شده و دو فرد دیگر برگشت داده شده اند. اگر یک محدودیت زیر و بمی بعد از jim وجود داشته باشد دو فرد دعوت شده و یک فرد دیگر برگشت داده شده است. در واقع شرکت کنندگان در آزمایشات گوش دادن ، بسته به اینکه محدودیت زیر و بمی بعد از sue یا jim باشد جمله را به سختی تفسیر مینمایند. این مسئله در انگلیسی و بلغاری دیده میشود.

سهم prosody در تفسیر ابهامات عبارت سببی نیز بررسی شده است. یافته عمومی افت شنوایی اینست که برای جمله ای همانند مثال 21 که در اینجا تکرار میشود، محدودیت زیر و بمی بعد از maid به میزان زیادی، احتمال یک تفسیر low attachment را افزایش میدهد در حالیکه، یک محدودیت زیر و بمی بعد از actress به شکل ملایمتری احتمال یک تفسیر high attachment را افزایش میدهد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی