برترین وبلاگ ها

معرفی برترین وبلاگ ها

برترین وبلاگ ها

معرفی برترین وبلاگ ها

بررسی انواع کم شنوایی از جمله وزوزگوش و استفاده از سمعک را در این مقاله به طور مفصل توضیح می دهیم

  • ۰
  • ۰

ویژگی سمعک فوناک

گلیومای ساقه مغز:

این بیماری توموری است که از سلول‌های گلیکال ناشی می‌شود. گلیوما اغلب به طور خالص یافت نمی‌شود، بلکه ممکن است شامل انواعی از تومورهای گلیوما باشد. گلیومای ساقه سمعک فوناک مغز عمدتاً در بچه‌ها و یا دوران نوجوانی دیده می‌شود و تقریباً سه چهارم تومورهای ساقه مغز در بچه‌ها را تشکیل می‌دهد.

اگرچه تومور به طور آهسته رشد می‌کند ولی بیشتر به میزان بالایی تهاجمی است و درون ساقه مغز نشت می‌کند، به طور کلی برداشتن کامل آن به صورت جراحی اغلب امکان‌پذیر نیست و عود بیماری اغلب احتمال دارد. تومورهای سیستم عصبی مرکزی که بچه‌های را تحت تاثیر قرار می‌دهند (مثل گلیوما) در جدول 16-9 ذکر شده اند.

بچه‌های دارای تومور ساقه مغز از نظر نوع و مکان تومور در درون ساقه مغز متفاوت هستند. تجربه بالینی قابل توجهی تایید می‌کند که ABR یک فرایند neurodiagnostic با ارزشی است. به خصوص وقتی که تشخیص از طریق neuroradioligy یا یافته‌های بالینی قطعی نیست. البته، ABR به خصوص وقتی مفید است که راههای شنیداری عمدتاً درگیر شده‌اند. سی‌تی اسکن‌های اولیه در نشان دادن آناتومی ساقه مغز نسبتاً ضعیف بودند. مشکلات Bonyartifact در سی‌تی اسکن‌های ساقه مغز شایع هستند.

MRI تا میزان زیادی بر این محدودیت در بررسی Neuroradiologic ساقه مغز غلبه می‌کند و شاید ارزش بالینی ABR را در تعدادی از جمعیت‌های بیماران کاهش دهد. به هر حال، neuroradioligy مرسوم اطلاعاتی در مورد ساختار فراهم می‌کند، در حالی که ABR به عنوان یک اندازه‌گیری الکتروفیزیولوژیک اطلاعاتی در مورد عملکرد فراهم می‌کند. دانشمندانی در کودکان دارای نئوپلاسم ساقه مغز Intraparenchymal ependymoma

- Medulloblastoma-

 Astroependymoma) – گلیوما) یافته‌های ABR را بررسی کردند.

همه بچه‌ها دارای آبنورمالی‌هایی برای حداقل دو تا از 7 پارامتر پاسخ بودند. 7 پارامتر پاسخ عبارتند از :

زمان نهفتگی مطلق امواج

تفاوت زمان نهفتگی موج V  در بین دو گوش

فاصله زمان نهفتگی موج V-I

ثبات پاسخ

دامنه

مورفولوژی

وجود امواج

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی