برترین وبلاگ ها

معرفی برترین وبلاگ ها

برترین وبلاگ ها

معرفی برترین وبلاگ ها

بررسی انواع کم شنوایی از جمله وزوزگوش و استفاده از سمعک را در این مقاله به طور مفصل توضیح می دهیم

  • ۰
  • ۰

در مورد فرکانس های ادیومتریک دیگر چه حالتی وجود دارد ؟

دو دانشمند در سال 1977 وجود ارتباط بین آستانه ABR و آستانه شنوایی ادیومتریک را در 8000 هرتز نشان دادند. همچنین تجربه بالینی پیشنهاد می کند که حساسیت شنوایی در خارج از محدوده 2000 تا 4000 هرتز ممکن است عاملی در اندازه گیری ABR باشد. حتی یک ناچ در حساسیت شنوایی در 6000 هرتز یا بالاتر ممکن است زمان نهفتگی ، خرید اینترنتی سمعک  دامنه و مورفولوژی ABR را تغییر دهد.

 

چه میزان تصحیح باید در مورد میزان آسیب شنوایی حسی در نظر گرفته شود ؟

یک سوال بحث برانگیز در تفسیر ABR این است که آیا زمان نهفتگی باید برای برشمردن کاهش شنوایی تنظیم شود. این مسئله اغلب در تشخیص اختلالات عصبی مورد توجه است. آستانه ABR به بهترین شکل با آستانه ادیومتریک در ناحیه 2000 تا 4000 هرتز مرتبط است. بنابراین ، اگر بیمار دارای کاهش شنوایی حسی عصبی شدید در فرکانس بالا باشد ، قبل از اینکه این میزان با اطلاعات هنجار یا زمان نهفتگی گوش مقابل مقایسه شود ، باید تصحیحی ( منها کردن ) در مورد زمان نهفتگی موج V صورت گیرد. راهنماهای انتخاب شده برای تصحیح میزان کاهش شنوایی توسط دانشمندان مختلفی گزارش شده اند. Selters و همکارانش از جمله افرادی بودند که برای اولین بار ABR را برای  شناسایی پاتولوژی عصب هشت به کار بردند و در نتیجه آنها برای اولین بار مشکل بودن تفسیر ABR را در حضور کاهش شنوایی غیر قرینه ثبت کردند. دانشمندی در سال 1981 مفید بودن بالینی روش تصحیح را شناسایی کرد و به طور موقت روش تصحیح خود را به عنوان راهنما برای تفسیر ABR در کاهش شنوایی فرکانس بالا به جای یک فاکتور ثابت تصحیح پیشنهاد کرد. همچنین این پژوهشگران پیشنهاد کردند که مقایسه یافته های ABR برای سطوح احساسی برابر (Sensation levels=SL )سطح شدت محرک به جای سطوح شنوایی (hearing level=HL ) یا سطوح فشار صوتی (Sound pressure level ) در بیمارانی با نقایص شنوایی غیر قرینه مفید است. این روش احتمالا نیاز به فاکتور تصحیح را خذف خواهد کرد. جرگر و همکارانش در سال 1988 این مفهوم را دوباره احیاء کردند. راهنماهای پیشنهاد شده توسط جرگر در جدول 2-7 خلاصه شده اند و توسط نویسنده کنونی تایید شدند.

سرانجام دانشمندان  در سال 1987 یک "شاخص تشخیص" را برای تمایز قائل شدن بین عملکرد بد شنیداری حلزونی در مقابل وراء حلزونی توصیف کردند. این شاخص به عنوانV  (delta ) نامیده می شود. این شاخص بر اساس زمان نهفتگی موج V برای تحریک تک گوشی پایه ریزی شده است و انتظارات طبیعی زمان نهفتگی موج V و سطح آستانه شنوایی بیمار را در 2000 و 4000 هرتز یکپارچه می کند. مطابق با نظر این دانشمندان یک میزان مثبت Delta V ( بزرگ تر از delta o )کاملا با عملکرد بد وراء حلزونی سازگار است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی