برترین وبلاگ ها

معرفی برترین وبلاگ ها

برترین وبلاگ ها

معرفی برترین وبلاگ ها

بررسی انواع کم شنوایی از جمله وزوزگوش و استفاده از سمعک را در این مقاله به طور مفصل توضیح می دهیم

  • ۰
  • ۰

16- پاسخ HZ40 که یک پتانسیل وابسته به رویداد است (ERP) همانند AMLR ثبت می‌شود. تفاوت عمدة این دو در تعداد ارائه محرک است این تعداد در HZ40 بیشتر است یعنی معادل   پیرگوشی درصورتیکه در AMLR،   یا کمتر است. این پاسخ یک پاسخ مداوم است. (Steady State) – نام‌گذاری 40 هرتز خیلی صحیح نیست زیرا این پاسخ با Rateهای کمتر و بیشتر نیز بدست می‌آید. 
مثلاً این پاسخ در کودکان با تعداد   یا کمتر، ثبت می‌شود. به پاسخ 40Hz ، پاسخ وابسته به رویداد (ERP) و نیز SSEP (Steady – state Evoked Response) گفته می‌شود. نامهای دیگری برای آن معرفی شده، نظیر: 
"high Rate Response" یا high Rate driven" Response " یا Composite Response
تعداد تحریک 40 بار در ثانیه، بهترین برند سمعک پاسخی ایجاد می‌کند که هر 25 میلی‌ثانیه، تکرار می‌شود، یا اینکه در هر ثانیه 40 قله دارد (همان Hz40) یعنی اینکه در یک فاصله زمانی یک ثانیه‌ای (ms1000) که به 25 تقسیم می‌شود، مقدار 40 بدست می‌آید. اکثر اجزاء AMLR در فواصل 25 میلی‌ثانیه‌ای رخ می‌دهند. 
با نرخ تکرار در حدود   و زمان کافی آنالیز (حداقل 25 mSec)، ABR که با فرکانس 40 بار در ثانیه رخ می‌دهد و اجزا AMLR که با نرخ   روی می‌دهند یعنی (Na, Nb, Pa, Pb) هم فاز خواهند بود، (یعنی همزمان نسبت محرک روی خواهند داد) و بر هم سوار خواهند شد. (روی هم منطبق خواهند شد). سمعک با یک محدودة زمانی ms100 ممکن است چهار سیکل از این شکل موج دیده شود. 
17- از آنجا که پاسخ Hz40 دامنة بزرگی دارد (معمولاً بیش از 1 ) در سطح شدتی نزدیک به آستانة واقعی در کودکان، بسرعت تشخیص داده می‌شود. بنابراین برای آستانه‌گیری مناسب است. 
18- محرک تن خالص به اندازة کلیک یا حتی بهتر از آن و بیشتر از آن در برانگیختن پاسخ Hz40 موثر است، که اجازه می‌دهد آستانة شنوایی به صورت وابسته به فرکانس به دست آید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی